آیا گنج یابی با موبایل امکان پذیر است؟

treasure-detecting-with-mobile

آیا گنج یابی با موبایل امکان پذیر است؟

تصور دنیای امروز بدون موبایل بسیار سخت است. همانطور که میدانید این دستگاه کوچک نقش بسیار پررنگی در فعالیت های روزانه ما از عکاسی و فیلمبرداری گرفته تا ضبط صدا، خواندن اخبار، تماس با دیگران، عملیات های بانکی و … دارد. با پیشرفت تکنولوژی و صنعت الکترونیک کم کم بسیاری از دستگاه‌ها مانند ضبط صوت، ماشین حساب، دوربین فیلمبرداری و … جای خود را به موبایل دادند و همه این امکانات و قابلیت ها در یک دستگاه در جیب شماست.

برای بسیاری از کاوشگران تازه وارد به عرصه فلزیابی و گنج یابی این سوال وجود دارد که آیا گنج یابی با موبایل امکان پذیر است؟ پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. توجه داشته باشید که برای پیدا کردن فلزات مغناطیسی و غیر مغناطیسی در زیرزمین به سنسورهای پیشرفته بسیار نیاز است که در ابعاد کوچک موبایل جا نمی شوند.

سایت های زرد و کلاهبرداران از کم اطلاعی عموم مردم سوء استفاده کرده و با نمایش تبلیغات بسیار اقدام به فروش اپلیکیشن های بدون کاربرد و تقلبی تحت عنوان برنامه گنج یاب موبایل و … میکنند. برای عملکرد درست یک برنامه به سخت افزار متناسب با آن نیاز است.

برخی از گوشی های موبایل دارای سنسور مغناطیس سنج بوده و می توانند فلزات را در فاصله ی 1 تا 3 سانتی متری از دستگاه موبایل تشخیص دهند و عملکرد نرم افزار هایی که در محیط وب به فروش می‌روند نیز دقیقا همین است.

عمق دفینه های ایران معمولاً بالای ۳ متر بوده و برای پیدا کردن آنها به دستگاه های فلزیاب تصویری ، ردیاب نقطه زن ، اسکنر زمین ، دستگاه فلزیاب پالسی و … نیاز است که دارای حجم بسیار زیادی بوده و در یک موبایل چند صد گرمی جا نمی شوند.

تمامی برنامه هایی که با عناوین فریبنده همچون برنامه گنج یاب ماهواره ای ناسا ، برنامه دفینه یاب موبایل ، ردیابی طلا با موبایل ، ردیاب موبایل و … به فروش می روند فقط تبلیغات زرد و کلاهبرداری است.

تحت هیچ شرایطی نمی توان سنسورها و بردهای الکترونیکی بزرگ و گران قیمت را در دستگاه موبایل جا داد. قیمت هریک از برخی از این سنسورها بیش از هزار دلار قیمت دارند و تکنولوژی به کار رفته در مدار های الکترونیکی دستگاه های فلزیاب و گنج یاب متناسب با املاح و مواد موجود در خاک بهینه سازی و ساخته شده است.

توصیه ما به شما عزیزان دوری از این گونه تبلیغات و تحقیق پیرامون مسئله گنج یابی با موبایل است. اگر قصد کاوش دارید سعی کنید تا اطلاعات تاریخی خود را افزایش داده و همچنین با خرید یک دستگاه فلزیاب اورجینال به صورت علمی عملیات کاوش خود را آغاز کنید.

متاسفانه سیاست های کنترلی در ایران همیشه به بدترین شکل ممکن اجرا می شود. یکی از این سیاست ها ممنوعیت واردات و به کارگیری دستگاههای فلزیاب است. مسئولان دلیل این کار را حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور عنوان می‌کنند اما واقعیت این است که این قوانین و سیاست ها کمترین تاثیر را در جلوگیری از قاچاق اشیاء باستانی از ایران داشته است.

نتیجه این سیاست این شده است که افراد سودجو و کلاهبردار با ساخت فلزیاب تقلبی و فروش آن تحت عنوان فلزیاب خارجی و فلزیاب امریکایی و نام هایی از این قبیل اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. گنج یابی با موبایل و برنامه های طلایاب و گنج یاب موبایل اندروید و IOS نیز مصداق عینی همین موضوع است و کم اطلاعی کاوشگران نیز بر شدت این موضوع افزوده است.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • Avatar
    شاهرخ
    2022-02-06 17:55

    سلام و درود خدمت شما
    از صداقت و راستگویی شما استاد گرامی سپاسگزارم
    امیدوارم درهمه امورات زندگی موفق و پیروز باشید انشاالله

    پاسخ
  • Avatar
    فولادی
    2022-10-19 02:17

    از راستگوی شما ممنونم استاد

    پاسخ
  • دمت گرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش