غار دارای گنج چه ویژگی هایی دارد

غار دارای گنج

ویژگی های غار دارای گنج چیست و ابزار مورد نیاز برای کاوش آن کدام است؟

فلات ایران به دلیل داشتن کوه های سر به فلک کشیده بسیاری که دارد همواره مورد توجه جویندگان گنج و دفینه بوده است. باید توجه داشت که در دفینه یابی در کوهستان سخت تر و پر هزینه تر است اما شانس موفقیت شما نیز در مقایسه با سایر اماکن بیشتر است. میزان بسیار بالای مواد معدنی موجود در خاک و سنگ های کوهستان سبب ایجاد خطا و اشتباه در دستگاه های فلزیاب میشود که با تمرین و ممارست میتوان تا حد ممکن این خطاها را کاهش داد. اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید خرید یک دستگاه فلزیاب پالسی است که بیشترین سازگاری را با جنس خاک و سنگ های ایران داشته باشد. شاخص ترین مکان دارای دفینه در کوهستان غارها هستند. غار دارای گنج ویژگی هایی دارد که باید قبل از شروع حفاری به انها توجه داشته باشید.

شکل بسیاری از سنگ های موجود در کوهستان به صورت طبیعی به شکل حیوانات و یا علائم خاص است و کاوشگران را دچار اشتباه می کند. بهترین روش برای پرهیز از اشتباه استفاده از یک دستگاه فلزیاب آنتنی و پیدا کردن محدوده گنج است. سپس با استفاده از یک دستگاه فلزیاب نقطه زن می توان محل دقیق دفینه را پیدا کرد. توجه داشته باشید که وجود آثار و نشانه های سکونت انسان در اطراف نحل مورد نظر احتمال وجود دفینه را افزایش میدهد.

نشانه های گنج در غار و کوهستان را به دقت بررسی کنید و علائم گنج و دفینه در کوهستان مانند جوغن ها ، پلمپ های ساروجی و نشانه هایی همچون شتر ، عقاب ، بز ، لاکپشت ،  شیر ، خرس،  مار و همچنین صورت و نیم رخ های حیوانات و  انسان و فلش های جهت نما را جدی بگیرید. برای اطلاعات بیشتر پست دفینه یابی در کوهستان را مطالعه فرمایید. همچنین متخصصان ما در پستی دقیق ترین دستگاه فلزیاب برای کاوش در کوهستان را بررسی کرده اند که از اینجا قابل دسترسی است.

غار دارای گنج معمولا با ساروج پلمپ شده اند. ساروج یکی از ملاتهای سنتی ایران است که در دسته ملاتهای آبی می باشد و تاریخ شروع کاربرد دقیق آن را نمی‌توان حدس زد، ولی نمونه‌هایی ۷۰۰ ساله از ساروج هم‌اکنون در نقاط مختلف ایران یافت می‌شوند. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که هر جا ساروج یافت می شود؛ یعنی گنجی آنجا نهفته است و از آن به عنوان نشانه ای برای گنج یابی استفاده میکنند در صورتی که این نظر کاملا اشتباه بوده و در گذشته ملات سیمان وجود نداشته است مردم برای ساخت بناهایی که به هر طریقی با آب در ارتباط بوده‌اند از ساروج استفاده می کردند اما استفاده از ساروج در غار دارای گنج معنی دیگری دارد و صرفا برای پلمپ از آن استفاده میشده است زیرا در آنجا آب وجود ندارد. برای تشخیص ساروج و روش های تخریب ساروج مطالعه پست مربوطه به شما پیشنهاد میشود.

یکی از دستگاههای ضروری برای گنج یابی در غار دستگاه یون یاب است که از آنها برای اطمینان از گربه رو ها و هواکش های منتهی به گنج استفاده میشود. به وسیله یک دستگاه یون یاب می توان از وجود دفینه در یک محیط اطمینان حاصل کرد. بیشتر کاربرد این دستگاه ها در غارها ، اتاقک ها ، تومولوس تپه ها و … است.دفینه های مدفون و به خصوص دفینه های فلزی با گذشت زمان از خود یون آزاد می کنند. یک دستگاه یون یاب با سنس کردن این یونهای آزاد موجود در محیط می‌تواند این اطمینان را به اپراتور فلزیاب دهد که محل کاوش درست است و از هدر رفتن وقت و هزینه جلوگیری کند. یک دستگاه یون یاب به تنهایی برای پیدا کردن گنج و دفینه کافی نبوده و حتماً باید در کنار یک فلزیاب مکمل به کار گرفته شود.

برخی از نکات مهم در اطمینان از وجود گنج در غار :

  • در غارهای کاملا سنگی که خاکی از بیرون به داخل منتقل نشده باشد؛ مورد مهم برای پنهان کردن اموال دیواره های غار می باشد، از چک کردن آنها غافل نشوید.
  • توجه داشته باشید که غارهای طبیعی دارای گنج بدون نشانه نیستند و در چپ و راست ورودی و حتی روبروی درب غار نماد هایی مشاهده میشود
  • غارهای بدون نماد در صورتی حائز اهمیت هستند که روی کوهی نامدار و خاص قرار گرفته باشند و یا بصورت صخره ای به شکل و خاص درآمده باشند.
  • غارهایی که دارای دفینه بزرگ هستند معمولاً دارای اتاقک مخفی بوده که برای پیدا کردن آن باید به نشانه های موجود بر روی دیواره ، سقف و کف غار توجه کرد و برای باز کردن پلمپ آن نیز باید از کتراک استفاده کرد.
  • همیشه به نشانه جوغن در غار توجه کرده و شعاع ۵ متری آن را به خوبی بررسی کنید.
  • شکل پلمپ غار از یک اصول و قاعده كلي تبعیت میکند و بیشتر بصورت دايره ( بيضی ) ، مربع ، مستطیل و مثلث است. پس دنبال اشکال نامتعارف نباشید. پلمپ در یک چهارچوب مشخص وجود دارد پس هیچ وقت در کنج و بصورت بهم ریخته مشاهده نمیشود.
  • توجه داشته باشید که پلمپ باید حداقل اندازه پنجاه در پنجاه سانتی متری داشته باشد که قابلیت ورود یک انسان بالغ به اون محل دارا باشد.
  • پلمپ به هیچ عنوان نباید واضح و آشکارا باشد یعنی طوری نباشد که از مسافت دور و به راحتی قابل تشخیص باشد  در غیر این صورت غار دارای دفینه نمیباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش