علائم وجود طلا زیر خاک چیست؟

علائم وجود طلا زیر خاک

علائم وجود طلا زیر خاک و نحوه تشخیص آنها

بر کسی پوشیده نیست که اصلی ترین هدف کاوشگران در ایران پیدا کردن گنج و دفینه های باستانی می باشد. همانطور که میدانید دفینه هایی که از جنس طلا باشند از ارزش بیشتری نسبت به سایر اجناس برخوردار هستند. دستگاه های فلزیاب امروزی به گونه ای طراحی شده اند تا میدان مغناطیسی ایجاد شده اطراف فلزات مغناطیسی را تشخیص داده و به اپراتور هشدار دهند اما فلز طلا یک فلز مغناطیسی نیست و از اینرو از تکنولوژی های دیگری برای تشخیص آن استفاده می شود. با تلفیق این تکنولوژی ها با سایر تکنولوژی های تشخیص، دستگاه گنج یاب ساخته می شود. آیا وجود طلا در زیر خاک دارای نشانه ها و علائمی می باشد که بتوان آن را تشخیص داد؟ باید متذکر شویم که علائم وجود طلا زیر خاک نشانه وجود صد درصدی طلا در زیر خاک نیست و باید با روش های دیگر جهت اطمینان تلفیق شود.

علائم وجود طلا زیر خاک :

  • همانطور که میدانید علاوه بر گنجها و دفینه های طلایی، فلز طلا به صورت طبیعی در زیر زمین وجود دارد. هدف بسیاری از کاوشگران پیدا کردن معدن طلا ایا سنگ های حاوی طلا می باشد.
  • برخی از سنگ ها در مناطقی که طلا به وفور یافت می شود وجود دارند و اگر در منطقه محل کاوش شما نیز از این نوع سنگ زیاد به چشم می‌خورد، آن منطقه برای کاوش محل مناسبی است.
  • سنگ هایی با رنگ روشن تر نشانه ای از احتمال وجود طلا در آن منطقه می باشند زیرا محلول های معدنی اسیدی در مناطقی که طلا وجود دارد می توانند سنگ ها را به رنگ روشن تری تبدیل کند.
  • وجود کوارتز در محل مورد نظر : کوارتز یک شاخص رایج برای تشخیص محل های حاوی طلا است. البته این مورد همیشه درست نیست. شرایط هیدروترمال مورد نیاز برای ذخایر طلا نیز برای کوارتز مناسب است. کوارتز فراوان‌تر یافت میشود و بنابراین بیشتر ذخایر طلا حاوی کوارتز هستند، اما بیشتر ذخایر کوارتز حاوی طلا نیستند.
  • سنگ های حاوی چند فلز: بیشتر سنگ‌های معدنی طلا (و طلای پلاسر) حاوی مقادیر کمی نقره، مس، آهن و سایر مواد معدنی هستند. این سنگ‌های میزبان مطلوب می‌توانند هنگام تعیین مناطق جستجوی طلا مهم باشند.
  • تغییرات ناگهانی زمین شناسی: رسوبات طلای سنگ سخت در تماس دو نوع مختلف سنگ شناخته شده است. برای مثال یک منطقه دارای مکان‌های خشک غنی است و پایین جاده همین منطقه زغال‌دار است و در فاصله نه چندان دور یک معدن فیروزه وجود دارد. شناسایی در مرز این مناطق می تواند شما را به یافتن طلا نزدیک کند.
  • تغییر رنگ خاک : جدا از تغییرات در نوع سنگ، باید به خاک منطقه نیز توجه ویژه ای داشت. اگر متوجه تغییرات رنگ خاک شدید، در مسیر درستی قرار دارید. هنگامی که چشمان خود را برای نشانه ها نگه دارید، متوجه خواهید شد که خاک از ذرات کوچک سنگ و مواد معدنی تشکیل شده است و به همین دلیل است که تغییرات رنگ یک شاخص عالی است.
  • سنگ های در حال فرسایش : در مکان‌هایی که سنگ‌های مختلف به هم می‌رسند، ممکن است با ساختاری بسیار سست مواجه شوید، به این معنی که این تکه‌های سنگ در صورت جابجایی و آشفتگی به راحتی و به سرعت خرد می‌شوند. این احتمال وجود دارد که شما شروع به دیدن کوارتز “فاسد” و سایر سنگ های فرسایش شونده کنید که نشان دهنده وجود طلا در منطقه است.
  • توپوگرافی مناسب : طلای خام معمولاً فاصله بیشتری از منبع اصلی را طی می کند. به عنوان مثال، در بیابان ها، بیشتر ذخایر طلای باقی مانده در مناطقی با شیب متوسط تا کامل تشکیل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش