مفهوم طلسم در گنج یابی و دفینه یابی

Hoard TalismanHoard Talisman

طلسم در گنج یابی به چه معناست ؟

طلسم در گنج یابی ( Treasure Talisman ) شیء یا نگاره‌ای متشکل از واژگان، شمارگان، اشکال و جداول است که دارای قدرت جادویی یا ماورایی است. زمان ماندگاری طلسم بسته به تعیین عامل و ارجاعات او به مبادی انرژی‌های غریبه است. تفاوت مهم میان دعا و طلسم ، چگونگی فعال‌سازی آنها است. که دعا را به زبان مرسوم و کامل می‌نویسند، ولی در طلسم واژه‌هایی از دعا را با حروف مرموز می‌نویسند. به همین دلیل فهم نوشته‌های روی آن برای همه ممکن نیست. واژه طلسم از یونانی (τέλεσμα) به عربی (طِلَسم و جمعش طلاسم) و بعضی را اعتقاد بر آن است که کلمه طلسم مقلوب مسلط است و اصل آن عربی است و در اموری که تسلط یافتن مدّ نظر باشد کاربرد دارد و به همین صورت به فارسی و سپس به زبان‌های اروپایی مانند انگلیسی (Talisman) راه یافته‌است.

طلسم در گنج یابی
Treasure Talisman

طلسم از نگاه ادیان

به صورت کلی ادیان بزرگ بر وجود طلسم و جادو تاکید دارند اما از دید آنها هر چند سحر و جادو و طلسم وجود دارد، اما هر گرفتاری یا گره‌ای دلیل نمی‌شود که منشأیی چون سحر یا طلسم داشته باشد. در این عالم هیچ اتفاقی نمی‌افتد که «غیر علمی» و خارج از قوانین علیّت باشد، حتی معجزات انبیا علیهم‌السلام. چرا که عالم تجلی علم و حکمت الهی است. سحر و جادو نیز خارج از اصول، چارچوب و قوانین علمی نیستند. گاهی علمی برای عموم قابل دسترسی و فراگیری است و گاهی شواهد و علایم آن علم مشهود نیست و فراگیری آن به غیر از علوم مقدماتی و حصولی، تمرین‌ها و مهارت‌های خاصی می‌خواهد؛ لذا چون کسب آن برای همه میسر نیست، به آن «علم غریبه» می‌گویند، مانند: کهانت، سیمیا، کیمیا، لیمیا، هیمیا …  و از جمله انواع سحر و جادو.

گاهی ساحرها یا رمال‌ها، علمی ندارند و کار خاصی نمی‌کنند و از علوم غریبه‌ای نیز برخوردار نیستند، بلکه فقط از عوامی و خرافه‌گرایی و زودباوری و تسلیم مردم سوء استفاده می‌کنند. در زمان حضرت عیسی علیه‌السلام، انواع بیماری‌های مسری و مهلک زیاد شده بود، لذا پزشکان ادعای اولوهیت می‌کردند.

آیا طلسم در گنج یابی حقیقت دارد؟

بسیاری بر این باور هستند که طلسم گنج وجود ندارد و همه این موارد خرافه و خلاف واقعیت هستند . یک گنج پژوه باید خود را از طلسم در گنج یابی و بحث های پوچ دور نگه دارد و با استفاده از روش های اصولی و قواعد و اصول کار خود را ادامه دهد تا به نتیجه برسد و به جای تلف کردن وقت خود بر روی این موضوعات بر اطلاعات خود در زمینه باستان شناسی ، زمین شناسی ، فرهنگ ملل ، آثار و علائم شناسی و … بیفزاید و بی خود و بی دلیل به تخریب آتار باستانی نپردازد. هیچوقت گول افراد شیاد و کلاهبردار را نخورید و آنها تحت عناوینی همچون باطل کردن طلسم گنج ، موکل و … اقدام به خالی کردن جیب شما نکنند.

اما عده ای از افراد نیز به بودن انواع طلسم اعتقاد دارند و معتقد هستند که از علوم غریبه و متافیزیک برای این کار بهره برده شده است و پیشینیان به این علوم واقف بوده و از آنها برای محافظت از اموال خود بهره برده اند. در مقابل اما همه افرادی که در این عرصه فعال هستند به وجود تله های گنج اعتقاد دارند. باید توجه داشته باشید که تله ها با طلسم ها متفاوت هستند و تله ها در بیشتر اوقات مکانیکی هستند و با تجربه و دانش میتوان بر آنها فائق آمد و در موارد اندکی نیز تله هایی مانند مواد سمی و … مشاهده میشود که انها را نیز به همین صورت میتوان خنثی کرد.

برخی از مشهورترین طلسم ها در دفینه یابی و گنج یابی :

  • طلسم آب
  • طلسم مار
  • طلسم جا به جایی
  • طلسم جن
  • طلسم باد
  • طلسم سیاه

 

برای اطلاع از قیمت دستگاه گنج یاب کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش