راهنمای انتخاب فلزیاب و گنج یاب

راهنمای انتخاب فلزیاب

راهنمای انتخاب فلزیاب متناسب با نیازهای شخصی

همانطور که میدانید سخت ترین مرحله قبل از خرید یک دستگاه الکترونیکی انتخاب و برگزیدن آن از میان انبوهی از دستگاه‌های مشابه است. فرض کنید که قصد خرید یک دستگاه موبایل را دارید. بسیاری از کمپانی های مشهور و بزرگ در این صنعت فعال بوده و دستگاه های موبایل را تولید میکنند. فاکتورهایی که برای انتخاب گوشی موبایل خود در نظر می گیرید چه چیزهایی هستند؟ فاکتورهایی همچون قیمت موبایل ، دیزاین و طراحی دستگاه ، قدرت سخت افزاری ، طراحی نرم افزاری ، متریال به کار رفته در ساخت و بسیاری از فاکتورهای دیگر. در انتخاب دستگاه فلزیاب نیز باید موارد زیادی را مد نظر قرار دهید که در راهنمای انتخاب فلزیاب و گنج یاب به آنها می پردازیم.

سطح توانایی اپراتور فلزیاب :

مهم‌ترین نکته‌ای که در راهنمای انتخاب فلزیاب و گنج یاب باید به آن فشار کنیم این است که انتخاب این دستگاه ها با سطح توانایی و نیازهای اپراتور انجام می شود. بارها مشاهده کرده ایم که یک دستگاه فلزیاب مشخص که توسط دو اپراتور متفاوت استفاده می شود دارای راندمان متفاوتی نیز می باشد که این موضوع به توانایی های اپراتور فلزیاب مربوط است یک دستگاه فلزیاب حرفه‌ای برای یک اپراتور مبتدی و آماتور مناسب نیست و پیشنهاد ما به افرادی که به تازگی به دنیای فلزیابی و گنج یابی وارد شده اند این است که فعالیت خود را با یک دستگاه فلزیاب معمولی شروع کرده پس از کسب تجربه لازم اقدام به خرید دستگاه فلزیاب حرفه‌ای نمایند.

ویژگی های محیط کاوش :

یک باور غلط که در میان اپراتورها رایج است این است که هر دستگاه گنج یاب حرفه ای و پیشرفته برای هر محیطی مناسب بوده و استفاده از یک دستگاه فلزیاب معمولی بی فایده و اتلاف وقت است. این باور کاملاً غلط بوده و در بسیاری از موارد و بسیاری از کاوش ها نیازی به استفاده از دستگاه های گران قیمت و پیشرفت نیست و تنها یک فلزیاب پالسی معمولی میتواند به خوبی از عهده کار بر بیاید. داشتن امکانات اضافی همچون فلزیاب تصویری که قادر است از زیرزمین تصاویر را به صورت زنده به اپراتور نشان دهد کمک بسیار زیادی به موفقیت عملیات میکنند اما وجود نداشتن آن ها در بسیاری از موارد خللی در عملیات کاوش ایجاد نمی کند و اصولاً نیازی به آنها نیست.

شرکت تولید کننده و خدمات پس از فروش :

دستگاه های فلزیاب نیز به مانند تمامی دستگاه‌های الکترونیکی پس از مدتی استفاده ممکن است دچار ایراد و خراب می شوند در این موارد داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش محصول یکی از مهمترین محبت هایی که یک کاوشگر می تواند از آن بهره مند باشد. همواره سعی کنید تا قبل از خرید دستگاه فلزیاب در مورد شرکت تولید کننده تحقیق کرده و از کیفیت محصولات آنها اطمینان حاصل کنید و سپس محصول خود را به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش خریداری نمایید. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دستگاه‌های فلزیاب خارجی موجود در ایران فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و به صورت قاچاق به کشور وارد می شوند.

رابط کاربری و ویژگی های نرم افزاری :

هنگامی که موضوع بحث ما راهنمای انتخاب فلزیاب است اً باید در مورد ویژگی‌های نرم‌افزاری دستگاه نیز صحبت شود. بسیاری از دستگاه های گنج یاب پیشرفته در بازار موجود هستند که متاسفانه از رابط‌کاربری مناسبی برخوردار نبوده و کار کردن با آنها سخت میباشد. حرفه ای بودن یک دستگاه فلزیاب به معنی داشتن بسیاری از تنظیمات و منوهای تو در تو نیست. یک دستگاه فلزیاب ارزان قیمت که دارای رابط کاربری ساده و تمیزی است به مراتب بهتر از یک دستگاه فلزیاب گران قیمت رابط کاربری نامناسب و شلوغ است.

ویژگی های سخت افزاری و تکنولوژی های به کار رفته :

پس از ویژگی‌های نرم‌افزاری نوبت به بررسی قطعات سخت افزاری به کار رفته در دستگاه می باشد. همانطور که می دانید استفاده از قطعات سخت افزاری اورجینال و پیشرفته می تواند کارایی دستگاه را چندین برابر افزایش دهد. متاسفانه در بازار ایران مشاهده می‌شود که افرادی سودجو با استفاده از قطعات چینی و بسیار بی کیفیت اقدام به ساخت فلزیاب کرده و در بازار تحت عنوان فلزیاب خارجی و فلزیاب امریکایی به فروش می‌رساند که عملاً هیچ گونه راندمان و کارایی نداشته و تنها یک دستگاه فلزیاب تقلبی می باشد. سعی کنید تا قبل از خرید دستگاه گنج یاب در مورد تکنولوژی های مختلف به کار رفته در این دستگاه ها اطلاعات کسب کنید و با دید باز اقدام به خرید دستگاه متناسب با محل کاوش کنید.

قابلیت ارتقا و تعمیر پذیری دستگاه :

همانطور که میدانید علم الکترونیک نیز مانند بسیاری از علوم دیگر در مسیر پیشرفت قرار داشته و تکنولوژی های مختلف برای استفاده در دستگاه فلزیاب توسعه داده می شود. یک دستگاه فلزیاب خوب باید قابلیت ارتقاء ب داشته باشد. ارتقاء دستگاه فلزیاب به معنای اضافه کردن یا جایگزین کردن قطعات اصلی دستگاه می باشد. بسیاری از دستگاههای موجود در بازار این قابلیت را نداشته و پس از مدتی استفاده باید آن را با یک مدل جدیدتر جایگزین کنید اما اگر دستگاهی با قابلیت ارتقا و تعمیر پذیری مناسب تهیه کرده باشید با صرف هزینه ای اندک می توانید دستگاه خود را هر ساله به روز نگه دارید.

قیمت دستگاه فلزیاب :

در آخر راهنمای انتخاب فلزیاب به موضوع بسیار مهم قیمت می‌پردازیم. متاسفانه به دلیل ممنوعیت واردات و فروش دستگاه فلزیاب خارجی بسیاری از تولیدکنندگان داخلی اقدام به تولید دستگاه فلزیاب بی کیفیت کرده و با قیمتهای گزاف به فروش می رسانند. توجه داشته باشید که لزوماً بالا بودن قیمت دستگاه فلزیاب به معنای کیفیت بالای آن نیست و در در بسیاری از موارد اصلاً نیازی به استفاده از دستگاه گران قیمت نیست. اری از دستگاه‌های فلزیاب خارجی که وارد ایران می‌شوند به دلایل مختلفی همچون نوسانات ارزی و نداشتن نمایندگی در ایران قیمتی چندین برابر ارزش واقعی خود پیدا می کنند و پیشنهاد ما خرید دستگاه فلزیاب ایرانی با کیفیت همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

برای آگاهی از لیست قیمت فلزیاب بر روی این لینک کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش