دستگاه گنج یاب

دستگاه گنج یاب

اگر شما نیز از افراد تازه وارد به دنیای گنج یابی و فلزیابی باشید حتما این سوال برایتان پیش آمده است که فرق دستگاه فلزیاب با دستگاه گنج یاب در چیست؟ و آیا هر دستگاه فلزیابی ، گنج یاب هم هست؟ پاسخ کوتاه به این سوال خیر است. توجه داشته باشید که دستگاه فلزیاب به وسیله ای گفته می‌شود که می‌تواند انواع فلزات را در زیر خاک تشخیص دهد.

این دستگاه ها دارای محدودیت هایی نیز هستند، برای مثال آنها قادر به تشخیص همه نوع فلزی نمی باشند و تنها قادر هستند تا فلزات مغناطیسی را تشخیص دهند. همان طور که می دانید طلا از دسته فلزات مغناطیسی نمی باشد و با فلزیاب های معمول نمی‌توان آن را پیدا کرد. دستگاه گنج یاب به دستگاهی گفته می‌شود که علاوه بر قدرت تشخیص فلزات مغناطیسی می‌تواند تا فلزات غیر مغناطیسی همچون طلا را نیز تشخیص دهد.

به طورکلی دستگاه گنج یاب به وسیله ای گفته می شود که علاوه بر فلزات مغناطیسی می تواند طلا را نیز تشخیص داده و آن را از سایر فلزات متمایز کرده و به اپراتور فلزیاب اطلاع دهد. این دستگاه ها از تکنولوژی های خاصی برای تشخیص طلا استفاده می کنند و دارای محدودیت هایی نیز می باشند و به صورت کلی دستگاهی که از تلفیق چندین تکنولوژی برای تشخیص طلا استفاده می کند دارای بالاترین دقت و کمترین خطا می باشد. این دستگاهها با نام  دستگاه طلایاب نیز شناخته می شوند.

گنج یابی و دفینه یابی در ایران دارای قدمتی چند صد ساله است و بسیاری از از دستگاههای فلزیاب خارجی برای کاوش در ایران مناسب نیستند و دلیل این موضوع استفاده از تکنولوژی فرکانس پایین (VLF) در این دستگاه ها می باشد اولاً باعث می‌شود تا عمق کاوش نهایتاً به یک متر برسد، در ثانی این دستگاهها برای پیدا کردن طلا مناسب نیستند و با خاک ایران نیز که دارای درصد بسیار زیادی از کانیهای معدنی می‌باشد سازگاری ندارند.

دستگاه گنج یاب دارای مدل های مختلفی از جمله گنج یاب پالسی ، گنج یاب تصویری ، گنج یاب بوقی ، گنج یاب خوراک خور ، گنج یاب شاقولی و آنتنی و … است. توجه داشته باشید که علاوه بر کیفیت دستگاه مهارت اپراتور گنج یاب و آشنایی او با بالانس کردن فلزیاب و تنظیمات فلزیاب بسیار مهم بوده و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود. نکته مهم دیگر این است که سعی کنید خرید خود را از شرکت های معتبر انجام داده تا علاوه بر اطمینان از کیفیت کالای دریافتی از گارانتی و خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوید. تمامی محصولات شرکت IKPV دارای یکسال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.

شاید بتوان مشهور ترین دستگاه گنج یاب خارجی را گنج یاب جی پی زد محصول شرکت استرالیایی ماینلب دانست. این دستگاه از تکنولوژی پالسی و تلفیق آن با تکنولوژی های دیگر استفاده می کند و برای پیدا کردن اهداف مدفون تا حداکثر عمق ۳ متر مناسب می باشد. شرکت IKPV با داشتن بیش از ۲۵ سال سابقه در امر ساخت فلزیاب و واردات گنج یاب ایران همواره پیشروترین شرکت در این زمینه و مورد اعتماد بسیاری از کاوشگران حرفه‌ای است.

واحد تحقیق و توسعه شرکت بر آن شد تا دستگاه‌های فلزیاب و گنج یاب سازگار با شرایط اقلیمی ایران تولید کند. این دستگاه ها دارای کمترین میزان حساسیت به کانیهای معدنی موجود در خاک هستند و همچنین با برخورداری از سوپر سنسور های آلمانی میتوانند تا تصاویر اهداف مدفون در زیر زمین را به صورت زنده به اپراتور فلزیاب ارائه دهند.

با استفاده از از یک دستگاه ساخت شرکت IKPV علاوه بر نکات بالا قادر خواهید بود تا تونل ها و راهروهای زیرزمینی را با حداکثر دقت ممکن کشف کنید و همچنین دسترسی به اعماق بالای ۱۰ متر در بسیاری از مدل‌های جدید فراهم شده است.

پس از درخواست های مکرر از سوی کاوشگران بر آن شدیم تا برترین دستگاه گنج یاب ساخت ایران را بر اساس تست ها و آزمایش های گوناگون به شما معرفی کنیم. فلزیاب LEOPARD 16000 توانست در بیشتر تست های به عمل آمده به راحتی بر رقیبان خود فائق آمده و بهترین راندمان را به نمایش بگذارد.

دستگاه گنج یاب

برای اطلاع از قیمت دستگاه گنج یاب کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش