انواع ردیاب گنج

ردیاب گنج

انواع ردیاب گنج و تفاوت آنها با یکدیگر

همانطور که میدانید ابزار و وسایل دفینه یابی و گنج یابی بسیار متنوع و گوناگون بوده و هرکدام دارای کاربرد مختص به خود است و به نحوی کاوشگر را در عملیات کاوش همراهی می کند. یکی از ارزان ترین و کاربردی ترین ابزارها ردیاب گنج میباشد. به صورت کلی ردیاب گنج را می‌توان به نوعی فلزیاب و گنج یاب در نظر گرفت با این تفاوت که معمولاً ردیاب قابلیت کاوش شعاع وسیعی از محیط را دارا می باشد. برای مثال یک ردیاب گنج خوب قادر است تا حداقل شعاع ۱۰۰۰ متر اطراف اپراتور را جستجو کند و از این حیث سبب افزایش سرعت و راندمان در عملیات می شود. انواع ردیاب گنج بسته به سیستم کارکرد و نوع عملیات در دفینه یابی استفاده میشود. از انواع ردیاب گنج تحت عنوان فلزیاب فرکانسی، فلزیاب آنتن راداری و فلزیاب آنتنی نیز نام برده می شود که هر کدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد خود است.

در مبحث نحوه کاوش با این دستگاه ها در ابتدا باید فرکانس مربوط به جنس هدف را در دستگاه ست کنید که البته این کار توسط شرکت های تولید کننده این دستگاه ها به صورت پیش فرض انجام شده است اما به صورت دستی نیز می توانید فرکانس خود را وارد کنید. در برخی از مدل های ردیاب گنج قابلیت خوراک دهی نیز وجود دارد و این بدان معنی است که با قرار دادن تکه های از فلز مورد نظر درون دستگاه دستگاه تمامی فرکانس های مشابه با آن را جستجو کرده و با این کار دقت و راندمان دستگاه افزایش پیدا می‌کند. در برخی از این دستگاه ها آنتن به صورت تکی و در برخی دیگر که میزان قدرت آن را تحت الشعاع قرار می دهد؛ به صورت جفتی تولید می شوند.

لازم به ذکر است که ردیاب گنج قادر است تا شعاع و عمق بسیار زیادی را در مقایسه با فلزیاب های معمولی جستجو کند اما باید بدانید که دقت این دستگاه ها به دلیل پوشش منطقه وسیع و عمق بیشتر از فلزیاب های نقطه زن و پالسی کمتر می باشد و حتماً پس از پیدا کردن محل تقریبی هدف باید با استفاده از دستگاه فلزیاب تصویری محیط را به دقت بررسی کنید و سپس اقدام کاوش نمایید.

قیمت ردیاب گنج

قیمت ردیاب دفینه از چند میلیون و گاه آن را چند ده میلیون نیز متغیر است و کاملاً به امکانات و قابلیت های دستگاه و همچنین کمپانی تولید کننده بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود تا از یک دستگاه فلزیاب مکمل استفاده کنید که خود شامل یک پک کامل از دستگاه فلزیاب نقطه زن ، سیستم آنتن راداری ، سیستم اسکنر زمین ، سیستم یون یاب و … است و با این کار در هزینه های کاوش صرفه جویی کنید. یکی از قابلیت هایی که سبب افزایش قیمت ردیاب گنج می شود سیستم تفکیک به کار رفته در آن است هرچقدر سیستم یچیده تر و دقیق تر باشد قیمت ردیاب گنج نیز افزایش پیدا می‌کند.

از کجا ردیاب گنج بخریم؟

خرید دستگاه های الکترونیکی به صورت کلی دستگاه های مربوط به عملیات دفینه یابی و گنج یابی کمی حساس بوده و به دلیل ممنوعیت واردات این کالاها متاسفانه بازار ایران مملو از از نمونه های تقلبی و فیک این دستگاه ها است که تحت عنوان ردیاب خارجی و… به فروش می‌رود. حتماً خرید خودرو از شرکت های معتبر و دارای مجوز های قانونی انجام دهید تا از مزایای خدمات پس از فروش و گارانتی محصول خود بهره مند شوید. شرکت IKPV با بیش از دو دهه سابقه در امر ساخت و فروش انواع ردیاب مفتخر است تا انواع ردیاب را با پایین ترین قیمت به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش به شما عزیزان ارائه کند.

جهت مشاهده لیست قیمت انواع دستگاه ردیاب بر روی این لینک کلیک کنید

برخی از انواع بهترین دستگاههای ردیاب دفینه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش