مراحل انتخاب فلزیاب مناسب

انتخاب فلزیاب مناسب

چگونه یک دستگاه فلزیاب را انتخاب کنیم؟ ۵ سوالی که باید از خود بپرسیم

خرید دستگاه فلزیاب به مانند بسیاری از فعالیت های دیگر به داشتن دانش حداقلی در این زمینه نیاز دارد. اگر شما قصد خرید یک لپ تاپ را داشته باشید حتما از خود سوالات بسیاری را می پرسید و با در نظر گرفتن فاکتور های زیادی مناسب ترین دستگاه را انتخاب میکنید. گنج یابی نه تنها دنیای جدیدی از هیجانات و و ماجرا جویی های بیرون از خانه را برای شما به ارمغان می آورد بلکه راه شگفت انگیزی برای دوستان و خانواده شماست که به بزرگترین سرگرمی در حال پیشرفت امروز بپیوندند. فلزیابی راهی مفرح برای گشت و گذار بیرون از خانه است و میدانیم که تفریحی است که میتوان از ان با پیدا کردن اشیا ارزشمند کسب درآمد کرد. پس بهترین فلزیاب برای شما چیست؟

بهترین فلزیاب دستگاهی است که متناسب با شرایط و نیاز های شما باشد.متناسب با محل زندگی شما، بودجه ای که دارید و نوع اشیائی که دوست دارید پیدا کنید تعداد زیادی فلزیاب هستند که میتوانید از بین آن ها انتخاب کنید. این نوشته توسط متخصصانی نوشته شده که فلزیاب های معرفی شده را تست کرده و با آن ها کار کرده اند و تجربه کاوش با آن ها را دارند.

انتخاب فلزیاب مناسب
Metal_detector-models

پس قبل از انتخاب فلزیاب مناسب ۵ سوال زیر را از خود بپرسید :

۱- میخواهید چه چیزی پیدا کنید؟ علایق خود را مشخص کنید.سکه، حلقه، جواهرات، تکه های طلا، عتیقه و یا مصنوعات با ارزش؟

فلزیاب های امروزه فلزیاب هایی برای همه اهداف هستند که همه چیز از سکه و جواهرات تا عتیقه و … را پیدا میکنند و در همه محدوده قیمتی نیز یافت میشوند مانند Garrett Ace 250 و Garrett AT Pro یا سری X-Terra شرکت Minelab که با آن ها میتوانید هر چیزی را که میخواهید پیدا کنید. همه آن ها کارکرد بسیار آسانی برای همه افراد مبتدی و حرفه ای دارند و هر سه دستگاه قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارند.

اگر هدفتان تفریح و سرگرمی بعلاوه کمی ورزش است جاههای زیادی وجد دارند که باید بروید مانند ” کاوش برای سکه و جواهرات “. پس به فلزیابی همه منظوره نیاز دارید مانند  Minelab Go-Finds و White’s Coinmaster که فلزیاب هایی بسیار مقرون به صرفه با تنظیمات اتوماتیک هستند.

اگر به دنبال عتیقه و سکه و گنج دفن شده هستید به فلزیابی که با قیمتی بیشتر عمق بیشتری نیز به شما میدهند نیاز دارید مانند :

 Garrett GTI 2500 – Minelab’s GPX 5000 – Nokta Golden King – Makro Deephunter 3D Pro Package – Nokta FORS CoRe Pro

و اگر به دنبال منابع طبیعی طلا مانند تکه ها و ورقه های طلا هستید به فلزیابی با فرکانس بالاتر و کویل کوچکتر و یا کویل با شکل مخصوص که نسبت به تکه های کوچک طلا حساس تر است نیاز دارید. در زیر برخی از فلزیاب های مناسب برای این موضوع با قیمت متوسط به شما معرفی میشود :

Nokta FORS GOLD – Garrett’s AT Gold – Fisher’s Gold Bugs

و توجه داشته باشید که شما حتما به یک طلایاب برای پیدا کردن سکه های طلا نیاز ندارید بلکه با یک فلزیاب همه منظوره نیز میتوان به این هدف دست یافت.

۲- شما اغلب در چه مکان هایی کاوش میکنید؟ پارک ، مراتع ، ساحل ، کوهستان و یا در زیر آب ؟

در رابطه با اینکه بیشتر وقت خود را به کاوش در چه محل هایی میگذرانید فکر کنید. اگر قصد کاوش در پارک محله ایتان، کمپ های شکار و ماهیگیری، حیاط مدرسه ای قدیمی و یا محل هایی خشک را دارید از فلزیاب های همه منظوره میتوانید استفاده کنید و حتی اگر در کنار رودخانه و یا برکه ای زندگی میکنید و میخواهید لبه های آب را برای سکه و جواهرات گم شده بگردید تقریبا تمامی فلزیاب های همه منظوره دارای کویل های ضد آب هستند و میتوانید از آن ها استفاده کنید.

در هر صورت اگر در نزدیکی دریای آب شور و یا رودخانه و برکه ای زندگی میکنید و میخواهید درون آب به دنبال اهداف بگردید به طوریی که کل دستگاه به زیر آب برود باید از دستگاهی کاملا ضد آب استفاده کنید.برخی از فلزیاب های مناسب این کار :

Fisher 1280x – Minelab Excalibur II – Minelab CTX-3030 – Garrett Sea Hunter

نکته: بیشترین حلقه های طلا و جواهرات در نزدییکی آب دریا و یا رودخانه ها و برکه ها پیدا شده اند.

۳- اغلب چه اوقاتی به کاوش مشغول میشوید؟

شما بیشتر تعطیلات آخر هفته را به کاوش مشغول میشوید یا هر موقع که توانستید؟آیا شما بازنشسته شده اید و میخواهید تا آنجا که میتوانید کاوش کنید یا فردی هستید که میخواهید فلزیابی را به عنوان یک سرگرمی داشته باشید؟

با خودتان مهربان باشید.چقدر میخواهید با دستگاهتان خشن باشید؟ ممکن است که شما نخواهید آن را زمین بزنید ولی احتمالا این اتفاق خواهد افتاد. در مورد تمام ضرباتی که دستگاهتان هنگامی که پشت وانت شماست یا هنگامی که بر روی تخته سنگی سقوط خواهد کرد فکر کنید . خوشبختانه بیشتر فلزیاب ها امروزه تحت استاندارد های دقیق بین المللی ساخته میشوند تا در شرایط سخت کاوش دوام بیاورند.

قبل از خرید مطمئن شوید که نقد و بررسی ها در مورد دستگاهتان را خوانده اید و آگاهانه تصمیم میگیرید. همچنین سعی کنید که فلزیاب مناسب خود را از مراکزی خرید کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است.

۴- در فلزیابی چقدر تجربه دارید ؟

اگر تا به حال فلزیاب نداشته اید نگران نباشید. شما میتوانید فلزیاب مناسب خود را به راحتی پیدا کنید. دستگاههای جدید همگی تنظیمات سریع و اتوماتیکی دارند که کاوش را بسیار آسان میکند. آن ها دارای تنظیماتی هستند که به شما امکان بالانس سطح زمین را در سریع ترین زمان ممکن میدهند. پس نیازی نیست که در تمامی تنظیمات فلزیاب خود حرفه ای باشید.

هیچ محدودیتی در دستگاههای قدرتمند وجود ندارد همچنین در عین قدرتمند بودن اونقدر کار با آن ها ساده ات که تجربه ای فراموش نشدنی را به اپراتور هدیه کنند.برخی از فلزیاب هایی که این تجربه را به شما منتقل میکنند عبارتند از :

Garrett ACE 150 – Garrett AT Pro – Minelab Go-Find Series – Teknetics T2 , Minelab X-Terra’s

۵- چقدر میخواهید هزینه کنید؟ یک دلار هزینه کنید و چند دلار به دست آورید!!

فلزیابی سرگرمی است که درآمد زاست پس به دستگاه خود به عنوان یک هزینه نگاه نکنید بلکه به عنوان وسیله ای برای سرگرمی خود و دوستان و خانواده و وسیله ای برای در آمد زایی و کشف ناشناخته ها نگاه کنید. برای تمامی بودجه ها میتوان فلزیاب مناسب را پیدا کرد پس اگر به دنبال انتخاب فلزیاب مناسب با بودجه خودتان هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا ضمن اطلاع از قیمت فلزیاب های مختلف در سریع ترین زمان ممکن دستگاهتان را تحویل بگیرید.

مطلب انتخاب فلزیاب مناسب از سایت kellycodetectors.com ترجمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش