نشان آخر در دفینه یابی چیست

نشان آخر در دفینه یابی

نشان آخر در دفینه یابی و گنج یابی چیست؟

به مجموعه اقداماتی که توسط افراد مختلف(بیشتر افراد آماتور و غیر متخصص) به منظور پیدا کردن اشیا قدیمی و باستانی انجام می شود دفینه یابی اطلاق می شود. برای موفقیت در امر گنج یابی و دفینه یابی تشخیص و تفسیر درست نشانه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با اطمینان می توان گفت که تقریباً تمامی گند ها و دفینه های موجود در کشورهای باستانی همچون ایران دارای علائم و نشانه های مختلفی هستند. پیدا کردن نشان آخر در دفینه یابی بسته به محیط و محل کاوش متفاوت است.برای رسیدن به هر هدفی باید الفبای آن کار را بدانیم. رعایت استاندارد ها و استفاده از تجربه ی کاوشگران با تجربه میتواند شما را در رسیدن به دفینه های باستانی یاری کند. برای پیدا کردن دفینه باید نکات بسیاری را رعایت کرد از موارد فنی گرفته تا موارد روانی و نحوه برخورد با چالش ها. برای آشنایی بیشتر با روش پیدا کردن گنج مطالعه این پست به شما کاوشگران عزیز توصیه می شود.

نشانه های موجود در محیط های کوهستانی با نشانه های موجود در صحرا ، کویر و محیط جنگلی متفاوت است و باید با توجه به محیط پیرامون خود تفسیر شوند. اشتباهی که در بین بسیاری از کاوشگران رایج است این است که مفهوم یک نماد را در تمامی این محیط ها یکسان دانسته و به شکلی ثابت عمل می کنند. برای آشنایی با انواع آثار و نشانه ها میتوانید این پست را مطالعه نمایید.

نشان آخر در دفینه یابی هر چیزی میتواند باشد. از یک کنده کاری بر روی یک سنگ تا درختی کهنسال سنگی به شکل حیوانات. برای مثال در محیط های کوهستانی شکل بسیاری از سنگ های موجود به صورت طبیعی به شکل حیوانات و یا علائم خاص است و کاوشگران را دچار اشتباه می کند. بهترین روش برای پرهیز از اشتباه استفاده از یک دستگاه فلزیاب آنتنی و پیدا کردن محدوده گنج است. سپس با استفاده از یک دستگاه فلزیاب نقطه زن می توان محل دقیق دفینه را پیدا کرد. توجه داشته باشید که برای وجود دفینه در مناطق کوهستانی باید در اطراف آن آثار و نشانه های سکونت انسان وجود داشته باشد و در بسیاری از موارد نشان آخر در دفینه یابی در همین محل های سکونت یافت میشود.

در بسیاری از موارد نشان آخر در کوهستان وجود یک غار پلمپ و یا سایر پلمپ های ساروجی می باشد. از این رو مطالعه پست غار دارای گنج و همچنین روش تشخیص ساروج به علاقه مندان توصیه میشود. در محیط های بیابانی و صحرایی معمولاً نشان آخر یک المان شاخص می باشد که در عین اینکه به راحتی قابل دیدن است اما جزئی از طبیعت و محیط اطراف به حساب می آید مانند درختان کهنسال ، تومولوس ها ، سنگ چین ها و … در محیط های جنگلی بسیاری از دفینه ها که در نبود وقت و به صورت ناگهانی دفن شده‌اند در کنار درختان کهنسال و یا متمایز نسبت به سایر درختان در یک محل هستند. وجود رودخانه یکی دیگر از فاکتورهایی است که همواره باید به آن توجه داشته باشید. در کنار بسیاری از دفینه های کشف شده در جنگل های ایران رودخانه وجود دارد و مهمترین علت آن نیز این است که می توان از رودخانه به عنوان یک راهنما استفاده کرد و همچنین سکونتگاه های انسان ها در نزدیکی این رودخانه ها وجود داشته است. برای آشنایی بیشتر پست گنج یابی در جنگل را مطالعه فرمایید.

بعد از پیدا کردن نشان آخر در دفینه یابی و معین کردن محل دقیق گنج باید خاک آن منطقه را با دقت بررسی کرد تا از وجود علائم وجود طلا زیر خاک اطمینان حاصل کرد. برای آشنایی بیشتر با علائم وجود طلا در زیر خاک مطالعه این پست توصیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش