نشانه های گنج چیست

Treasure-signs

نشانه های گنج بزرگ چیست و تفسیر آنها چیست؟

پیدا کردن خمره گنج طلا آرزوی هر کاوشگری است و هدف همه ما از خرید دستگاههای فلزیاب پیدا کردن گنج و دفینه های باستانی و به عبارتی رسیدن به خواسته ها و رویاهایمان در مدت زمان کوتاهی است.روش های پیدا کردن گنج به صورت کلی به دو دسته استفاده از فلزیاب و بدون استفاده از فلزیاب تقسیم می شود. اما سوال این است که آیا بدون دستگاه فلزیاب نیز میتوان به گنج دست پیدا کرد؟ پاسخ به این سوال کمی مشکل و دشوار است اما به صورت کلی باید بگوییم که هیچ کاری انجام نشدنی نیست! برای پیدا کردن گنج بدون دستگاه فلزیاب باید با انواع آثار و نشانه های گنج و دفینه آشنا باشید. توجه داشته باشید که نشانه های گنج بسیار زیاد بوده و آشنایی با هر یک از آنها برای رسیدن به موفقیت ضروری است.

در روش پیدا کردن گنج به صورت سنتی آشنایی با لایه های خاک روی گنج و نشانه های گنج تا حدود زیادی می‌تواند راهگشا باشد. همچنین داشتن اطلاعات تاریخی و باستان شناسی و اطلاع از فرهنگ و سنتهای مردمان منطقه مورد کاوش در طول زمان تا حدودی می تواند جای خالی دستگاه فلزیاب را برای شما پر کند.روش های سنتی و ابزار های مخصوص به آنها نیز برای پیدا کردن گنج وجود دارند اما نمیتوان زیاد به آنها تکیه کرد. روش هایی مانند دازینگ و استفاده از گنج نامه ها و ابزار هایی همچون شاقول ، موکل دفینه و موضوعاتی همچون طلسم گنج در این بین موافقان و مخالفان خود را دارند.

نشانه های گنج چیست
What-are-Treasure-signs

نشانه یا علامت چیزی‌است که بر وجود یا حضور واقعیت، کیفیت یا حالت دیگری دلالت می‌کند. نشانه عنصری اساسی در ارتباطات است و نشانه‌های زبانی (حرف‌ها، واژه‌هاو …)، غیر زبانی (تصاویر، اشیاء و …) و هر چیز دیگری را که بتوان از آن معنایی استنباط کرد، در بر می‌گیرد. نشانه های گنج شامل موارد بسیار زیادی است که با بررسی کردن آنها میتوان مسیر و محل دفن گنج را پیدا کرد و یا راهنمایی برای این کار هستند. نمادها چیزهایی هستند که در زندگی روزمره دیده میشوند و به کار می روند و معمولاً به معنای نشانه یا کنش‌هایی هستند که قرار است بر اساس مجموعهٔ هنجارها یا قراردادهای مشترکی، معنایی را به فردی دیگر انتقال دهد.نماد نشانهای است که نشانگر یک اندیشه، شیء، مفهوم، چگونگی و جز اینها می‌تواند باشد. نماد می‌تواند یک شیء مادی باشد که شکلش بطور طبیعی یا بر پایه قرارداد با چیزی که به آن اشاره می‌کند پیوند داشته باشد.

دفینه به مجموعه‌ای از سکه‌ها و اشیاء با ارزش گفته می‌شود که در قدیم در زیر خاک دفن شده‌ باشد. دفن‌کننده‌های این اشیای با ارزش معمولاً این کار را با این قصد انجام داده‌اند که پس از مدتی گنجینه را دوباره از زیر خاک به‌در آورند اما در برخی موارد، مرگ دفن‌کننده باعث باقی ماندن دفینه در زیر خاک شده‌است.

عوامل اصلی تاثیر گذار بر روی گنج و دفینه :

  • تاثیر فرهنگ منطقه
  • جغرافیا و جنس خاک اطراف گنج و منطقه
  • تاثیر تاریخ دفینه گذاری
  • هدف از دفینه گذاری
  • جنس و ابعاد دفینه

برخی از مقالات مربوط به نشانه های گنج و نشانه های دفینه در فرهنگ ایران :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش