فلزیاب کارکرده بخریم یا نو؟

فلزیاب کارکرده

تفاوت فلزیاب کارکرده با نو در چیست؟

سوال بسیاری از افرادی که به تازگی وارد عرصه فلزیابی و گنج یابی شده‌اند این است که برای شروع چه نوع فلزیابی را باید خریداری کرد؟ فلزیاب کارکرده یا نو؟ این سوال مانند سوالات پرتکرار دیگری همچون ” فلزیاب تصویری بخریم‌یا فلزیاب بوقی؟” ” فلزیاب حرفه ای بخریم یا فلزیاب معمولی؟” ” فلزیاب ارزان قیمت بخریم یا فلزیاب گران قیمت؟” به صورت روزانه از کارشناسان ما پرسیده می شود و برای جواب دادن به این سوالات اول باید اپراتور فلزیاب هدف و انتظار خود را از دستگاه فلزیاب مشخص کرده و نسبت به نوع عملیات کاوش تصمیم گیری نماید. همانطور که میدانید خرید جنس دست دوم و کارکرده دارای مشکلات مخصوص به خود است. خرابی ، نداشتن گارانتی و خدمات پس از فروش ، مستهلک شدن دستگاه و… از جمله مشکلاتی است که ممکن است با آن روبرو شوید اما در کفه دیگر ترازو این کار دارای مزیت های نیز می باشد.

قیمت پایین را می‌توان مهم‌ترین مزیت خرید فلزیاب کارکرده دانست. همانطور که می‌دانید دستگاه‌های فلزیاب به دلیل بهره مندی از تکنولوژی بالا دارای قیمتی به نسبت زیاد هستند و اگر بودجه شما برای شروع یک عملیات کاوش محدود است شاید بهتر باشد که یک فلزیاب کارکرده را خریداری کرده و عملیات خود را با آن شروع کنید اما قبل از خرید دستگاه فلزیاب دست دوم باید نکات بسیاری را مد نظر داشته باشید. حتماً خرید خود را از مراکز معتبر خرید و فروش فلزیاب انجام دهید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید به آنجا مراجعه کنید. حتماً دستگاه خود را قبل از خرید تست کنید و از از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. ویژگیهای دستگاه مورد نظر را در اینترنت پیدا کرده و مطالعه کنید و از مناسب بودن آن برای نوع عملیات خود اطمینان حاصل کنید.

اگر در کار کردن با دستگاه های فلزیاب تجربه ای ندارید بهتر است تا با خرید یک فلزیاب کارکرده اقدام به کسب تجربه نمایید. همانطور که میدانید حرفه ای شدن در کار با دستگاه فلزیاب مستلزم صرف زمان بسیار زیادی است و دقیقاً به همین دلیل است که ما به افرادی که قصد اجاره دستگاه فلزیاب را دارند و از بودجه محدودی برخوردار هستند خرید قسطی فلزیاب را توصیه می‌کنیم. توجه داشته باشید که یک فلزیاب کارکرده در صورت سالم بودن همان راندمان و کارایی یک دستگاه نو را دارد و صرف هزینه زیاد در صورت محدود بودن بودجه چندان عقلانی به نظر نمی آید. همان طور که می دانید خاک ایران دارای مقدار بسیار زیادی از مواد معدنی است که باعث ایجاد خطا و اشتباه در دستگاههای فلزیاب میشود. توضیح ما و کسانی که قصد خرید فلزیاب کارکرده را دارند این است که یک فلزیاب ایرانی که برای شرایط اقلیمی ایران بهینه سازی شده است را خریداری کنند زیرا دستگاه های خارجی معمولاً از سیستم کارکرد VLF بهره می برند که چندان مناسب خاک و اقلیم ایران نیست.

یک فلزیاب کارکرده خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  • عمق کاوش: یک گنج یاب حرفه‌ای باید دارای عمق کاوشی بیش از ۳ متر باشد. عمق کاوش دستگاه فلزیاب به عوامل گوناگونی از جمله تکنولوژی ساخت فلزیاب، نوع خاک محیط کاوش، شرایط آب و هوایی، جنس و اندازه هدف و… بستگی دارد.
  • تکنولوژی ساخت: به طور کلی دستگاه های فلزیاب دارای سیستم های کارکرد VLF و پالسی ، BFO هستند که در بین آنها سیستم های پالسی دارای بیشترین عمق کاوش و همچنین کمترین حساسیت به مواد معدنی موجود در خاک می باشند و به همین دلیل برای خاک ایران از مناسب ترین سیستم های مورد استفاده می باشند.
  • کویل فلزیاب : اندازه کویل و همچنین تکنولوژی ساخت آن و نوع سیم پیچ آن تاثیر مستقیمی بر روی عمق کاوش و دقت دستگاه فلزیاب دارد.
  • قدرت تفکیک فلزیاب: منظور از قدرت تفکیک این است که دستگاه فلزیاب قادر باشد تا پس از کشف یک هدف جنس هدف را نیز تعیین کند یعنی به زبان ساده مشخص کند که هدف یافت شده فلز با ارزش است یا فلز بی ارزش. هرچه قدرت تفکیک یک دستگاه فلزیاب حرفه ای دقیق تر و بالاتر باشد از هدر رفتن وقت و هزینه جلوگیری به عمل می آید.
  • تصویری بودن فلزیاب: یک دستگاه فلزیاب تصویری دیتاهای دریافتی از کویل فلزیاب را به تصاویر رنگی تبدیل کرده و به اپراتور فلزیاب نمایش دهد. اگرچه نمی‌توان به این تصاویر به صورت کامل و صد در صد اطمینان کرد اما این تصاویر می توانند با درصد اطمینان خوبی یک شکل حدودی از هدف، جنس آن و ابعاد آن را به کاربر ارائه دهند.
  • قیمت فلزیاب : توجه داشته باشید که همیشه بالا بودن قیمت یک دستگاه دلیلی بر حرفه ای بودن و کارکرد خوب آن دستگاه نیست. به دلیل وجود موانع قانونی در ایران و منع واردات و فروش فلزیاب بسیاری از دستگاه های فلزیاب خارجی که در ایران موجود هستند با قیمتی چندین برابر ارزش واقعی به فروش می رسند. این قضیه در مورد فلزیابهای بسیار ارزان نیز صادق بوده و بسیار مشاهده می شود که افراد غیر متخصص اقدام به ساخت دستگاه های فلزیاب با استفاده از قطعات بی کیفیت و چینی کرده و به کاوشگران ارائه می کنند.
  • تنظیمات فلزیاب :  یک دستگاه فلزیاب حرفه‌ای باید دارای تنظیماتی باشد که آزادی عمل بیشتری را به اپراتور فلزیاب بدهد. تنظیماتی همچون بالانس فلزیاب ، انتخاب محیط کاوش، تنظیم میزان حساسیت دستگاه و…

برای خرید دستگاه گنج یاب به کجا مراجعه کنیم؟

متأسفانه به دلیل استقبال بسیار زیاد کاوشگران از دستگاههای گنج یاب در ایران عیدی سودجو شیاد اقدام به فروش فلزیاب تقلبی تحت‌عنوان فلزیاب خارجی ، گنج یاب آلمانی ، گنج یاب آمریکایی و… می‌کنند که عملاً هیچ گونه کارآیی نداشته و صرفاً هدر رفت وقت و هزینه می باشد. علاوه بر خرید دستگاه تسهیلاتی همچون تعمیر دستگاه گنج یاب و خرید قسطی دستگاه گنج یاب نیز در نمایندگی فلزیاب شیراز ارائه می شود.

  • شماره تماس واحد فروش

    ۰۹۹۱۷۵۷۹۰۳۰  –  ۰۹۱۲۰۸۱۴۰۴۲

    شیراز – پل معالی آباد – دینکان – جنب کوچه ۲۱ شهید دینکانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش