عیار سنج طلا PRO-ALLOY ساخت استرالیا

minelab-pro-alloy-gold-tester

عیار سنج طلا PRO-ALLOY دستگاهی کوچک با قابلیت های بزرگ

بسیاری از کاوشگران سکه ها و عتیقه هایی را پیدا می‌کنند که اعتقاد دارند دارای مقداری طلا در ساختار خود هستند اما در این مورد شک داشته و به دلیل ارزشمند بودن این عتیقه ها امکان انجام تست های شیمیایی بر روی آنها نیست. شرکت ماینلب برای حل این مشکل کاوشگران اقدام به طراحی و تولید عیار سنج طلا PRO-ALLOY کرده است که قادر است تا عیار طلا را در انواع آلیاژهای فلزی تشخیص دهد. این دستگاه این کار را به صورت کاملا دیجیتالی و بدون کوچکترین آسیب به جسم و فقط در چند ثانیه انجام میدهد. بنا به دلایل گفته شده این دستگاه عیار سنج طلا دیجیتالی بهترین گزینه برای تست یافته های باستانی حاصل از دفینه یابی میباشد.

آلیاژهای رنگی طلا :

Gold Alloys
Gold Alloys

یکی از مشکلاتی که همواره در حرفه طلافروشی و کسانی که با این فلز سروکار دارند وجود دارد تعیین دقیق عیار آن است. این مشکل در بعضی موارد حتی برای افراد بسیار با تجربه نیز پیش می آید. استفاده از روش های سنتی علاوه در نداشتن دقت کافی بسیار زمان بر نیز است از این رو عیار سنج دیجیتالی طلا PRO-ALLOY با دقت بسیار زیاد توسط کمپانی Minelab استرالیا طراحی و ساخته شده است.

عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بها است. عیار طلا معمولاً از واحد کامل ۲۴ بیان می‌شود. برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹۹٬۹ درصد طلا، و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده‌است.

عیار سنج طلا
Pro Alloy

روش های تعیین عیار طلا به صورت سنتی که باعث آسیب به جسم میشود :

  • روش سنتی

در این روش طلا را به روی سنگ کوارتز یا سنگ محک می‌کشند. عیارهای پایین‌تر از ۱۴ را توسط اسید نیتریک خالص با غلظت‌های مختلف و عیارهای بالاتر از ۱۴ را توسط تیزاب سلطانی یا مخلوط اسید نیتریک و نمک طعام سنجیده و خورندگی نمونهٔ مجهول را در برابر اسیدها، در مقایسه با کلیدهای نمونه معین می‌کند.

  • روش اسپکتروفتومتر

مقدار معینی طلا را وزن نموده و در تیزاب سلطانی حل کرده سپس با مقایسهٔ استانداردهای مختلف و با کشیدن منحنی، عیار نمونهٔ مجهول را معین می‌کنند.

برخی از ویژگی های عیار سنج طلا PRO-ALLOY :

  • عدم تخریب و آسیب به  جواهرات و … جهت تعیین عیار
  • تعیین عیار لحظه ای و بسیار دقیق
  • کیف محافظ همراه
  • قابلیت کار با باطری های استاندارد AA
  • قابلیت تعیین عیار از ۹ تا ۲۴ عیار
  • قابلیت تعیین عیار طلای سفید (طلا+پالادیوم) ، طلای بنفش (طلا+آلمینیوم) ، طلای سبز (طلا+نقره) ، طلای آبی(طلا+آهن) ، طلای خاکستری (طلا+نیکل)
  • کارایی بسیار زیاد قلم ( نیاز به تعویض پس از چندین ماه استفاده مداوم )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش