ردیاب طلا چیست

gold-finder

ردیاب طلا و کاربرد آن در دفینه یابی

تصور کنید که قصد کاوش در یک محوطه وسیع و ابعاد چند کیلومتر در چند کیلومتر را دارید. همانطور که میدانید جستجو کردن تمام محوطه با استفاده از دستگاه های فلزیاب کاری بسیار زمان‌بر است و ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد و شما برای حل این مشکل باید مکان حدودی دفینه را بدانید و فقط در همان محدوده اقدام به کاوش کنید. یکی از راه های پیدا کردن محدوده دفینه استفاده از آثار و علائم گنج می باشد. این روش دارای دو ایراد اساسی است. نخست آن که ممکن است در آن منطقه آثار و علائم دفینه وجود نداشته باشد و دیگر آنکه این روش دقیق نیست. برای حل این مشکل باید از دستگاه ردیاب طلا استفاده کنید. دستگاه ردیاب قادر است تا شعاع وسیعی از منطقه را تحت پوشش قرار داده و شما را به محدوده ای که دفینه در آن قرار دارد هدایت کند. ردیاب طلا یکی از کاربردی ترین دستگاه هایی است که هر کاوشگر حرفه‌ای باید با خود داشته باشد.

دستگاه ردیاب طلا
gold-finders

در زمان های قدیم از روش دازینگ برای پیدا کردن منابع زیر زمینی و همچنین گنج و دفینه استفاده می شده است. اولین ردیاب ها بنابر اصول دازیم طراحی و ساخته شدند و پس از آن با پیشرفت تکنولوژی و علم الکترونیک ، دستگاه هایی به مراتب پیچیده تر و دقیق تر ساخته شدند. یک ردیاب طلا حرفه‌ای باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • قابلیت خوراک خور بودن

برخی از دستگاه های ردیاب طلا دارای قابلیت خوراک خور بودن هستند و این بدان معناست که با قرار دادن تکه ای از فلز مورد نظر که به آن خوراک گفته می شود در درون دستگاه ، ردیاب طلا به دنبال اهدافی از جنس خوراک میگردد و این عامل باعث افزایش راندمان و کاهش خطا و اشتباه میشود.

  • شعاع کاوش زیاد

یک دستگاه ردیاب طلا حرفه‌ای باید دارای شعاع کاوشی نزدیک به ۲۰۰۰ متر باشد. هرچه شعاع کاوش بیشتر باشد زمان لازم برای کاوش یک منطقه وسیع کمتر می‌شود

  • دیجیتالی بودن دستگاه

همانطور که اشاره شد ردیابهای قدیمی از اصول دازینگ پیروی می‌کنند و از سیستم دیجیتالی بهره مند نیستند. برخورداری از یک سیستم دیجیتالی تنظیمات مختلفی را در اختیار اپراتور قرار می‌دهد و کاوش را برای او آسان تر می کند.

  • قیمت ردیاب طلا

همانطور که می دانید قیمت یک دستگاه ردیاب نشان دهنده کیفیت واقعی آن نیست اما بسیاری از دستگاه های ردیاب طلا خارجی که به ایران وارد می شوند دارای قیمتی چندین برابر ارزش واقعی خود هستند و دلیل آن نیز نوسانات ارزی و همچنین ممنوعیت واردات این دستگاهها به ایران می باشد. پس اگر قصد خرید دستگاه ردیاب گنج در ایران را دارید بهتر است تا خرید خود را از شرکت های معتبر و دارای مجوز های قانونی انجام دهید تا از خدمات پس از فروش و گارانتی محصول خود بهره مند شوید.

جهت آگاهی از لیست قیمت ردیاب طلا بر روی این لینک کلیک کنید

  • عمق قابل دسترس

همانطور که می‌دانید عمق دفینه های ایران زیاد بوده و معمولاً بالای ۳ متر می باشد. یک دستگاه ردیاب حرفه ای باید بتواند تا به اعماق زمین نفوذ کند در صورت پیدا کردن دفینه به اپراتور هشدار دهد.

  • سازگاری با انواع محیط های کاوش

بهترین ردیاب طلا به دستگاهی اطلاق می شود که بتوان از آن برای کاوش در انواع محیط های کوهستانی ، جنگلی ، صحرایی ، شوره زار و … استفاده کرد و دچار خطا و اشتباه نشود.

  • وزن و طراحی

در صورتی که یک دستگاه ردیاب از طراحی ارگونومیک بهره‌مند نباشد و وزن آن نیز زیاد باشد به دلیل استفاده طولانی مدت از این دستگاهها برای پیدا کردن محدوده کاوش ، موجب خستگی اپراتور و ناتمام ماندن عملیات می شود. بنابراین وزن سبک یک دستگاه یکی از مهم ترین عامل هایی است که باید هر اپراتور مد نظر داشته باشد.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

این دستگاه‌ها نیز مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری ممکن است مستهلک شده و دچار ایراد شوند. به دلیل ماهیت پیچیده ای که دارند تعمیر و ارتقای آنها حتماً باید توسط متخصصان زبده انجام شود. بنابراین خرید خود را از شرکت های معتبر انجام دهید تا بتوانید از خدمات پس از فروش استفاده کنید.

تعدادی از بهترین دستگاههای ردیاب دفینه و طلا در ایران :

  1. PMR-IR1
  2. PMR-IR2
  3. PMR-PLUS
  4. TOMAS-S-1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش