راهنمای دفینه یابی برای مبتدیان

راهنمای دفینه یابی

دفینه یابی را چگونه و از کجا شروع کنیم؟

هنگامی که تصمیم به خرید یک فلزیاب گرفتید و با آن به خانه رسیدید، بدون شک نمی توانید منتظر بمانید تا کاوش خود را شروع کنید. اما دقیقا از کجا باید شروع کرد؟ شما می توانید فلزیاب خود را عملاً در هر جایی با خود ببرید. فرصت ها بی پایان هستند و فقط با تخیل شما محدود می شوند. با یک جست و جوی ساده در اینترنت و پرس و جو در گروههای گنج یابی خواهید دید که بسیاری از افراد به موفقیت های بزرگی رسیده اند. این نشان می‌دهد که هنوز گنجینه‌های زیادی در انتظار یافتن هستند، اما برخی از سایت‌ها مفید تر از سایرین هستند. تنها چیزی که لازم است مطالعه راهنمای دفینه یابی کمی تحقیق و کسب اطلاعات برای شناسایی بهترین مکان های پیدا کردن گنج است.

انواع مختلفی از اشیاء با ارزش وجود دارد که می توانید با فلزیاب خود پیدا کنید، مانند سکه های کمیاب، آثار باستانی، جواهرات گمشده و قطعات طلا. موفقیت شما در پیدا کردن دفینه و گنج تا حد بسیار زیادی به مکانی که میروید بستگی دارد. بسیاری از کاوشگران وقت و هزینه خود را در مکان هایی به هدر میدهند که عملا دارای دفینه نیست و پس از ساعت ها کاوش خسته و شکست خورده دست از کار میکشند. منابع ایده آل برای تحقیق، کتابخانه ها یا جامعه تاریخی، اداره معادن دولتی، آرشیو روزنامه ها و غیره هستند. صحبت با کاوشگران و افراد محلی را فراموش نکنید. آنها اغلب در مورد گذشته منطقه و تاریخ آن اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار میدهند. این پیوندها به گذشته همه آن چیزی است که شما و فلزیابتان به آن نیاز دارید. هر چه محل جست و جو قدیمی‌تر باشد، بهتر است زیرا شانس شما برای یافتن سکه‌ها و آثار قدیمی‌تر افزایش می‌یابد. همیشه به یاد داشته باشید که مجوز ورود و شناسایی در اموال خصوصی را دریافت کنید.

بهترین مکان برای شناسایی قطعات طلا، جایی است که قبلاً طلا پیدا شده است، و مناطق اطراف آن با زمین شناسی مشابه. اکنون که می دانید کجا باید جستجو کنید، تنها چیزی که نیاز دارید یک آشکارساز خوب برای شروع است. همیشه سعی کنید تا اطلاعات مردم شناسی و تاریخی خود را به روز نگه دارید. علاوه بر موارد بالا باید در مورد فرهنگ منطقه مورد کاوش و جنس خاک آن نیز اطلاعات خود را تکمیل کنید. همیشه نشانه های گنج و دفینه را مد نظر داشته باشید اما این نکته را هم در ذهن داشته باشید که نشانه ها همه چیز نیستند. موارد زیر را همیشه در نظر داشته باشید :

1 – سیگنال های ضعیف را نادیده نگیرید

سیگنال‌هایی که دلگرم‌کننده به نظر نمی‌رسند یا فکر نمی‌کنید نشان‌دهنده چیز ارزشمندی هستند، می‌تواند ارزش وقت شما را داشته باشد. گاهی اوقات آن اهداف مبهم چیز بزرگی هستند، بنابراین اگر وقت دارید، آنها را حفر کنید بعضی مواقع شانس را دست کم نگیرید.

2 – باطری اضافه همراه داشته باشید

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک سفر کاوش را به دلیل تمام شدن باتری کنسل کنید. همیشه مجموعه ای اضافی از باتری های جدید را با خود حمل کنید. باتری هایی که در تجهیزات خود دارید به مرور زمان تمام می شود، آماده بودن، شما را از دردسر دور میکند.

3 – اجازه های قانونی را کسب کنید

همیشه برای جست و جو در اماکن و املاک شخصی کسب اجازه کنید و چیزی برای ارائه به صاحب ملک داشته باشید تا او را ترغیب کنید. از هدایای کوچکی میتوانید استفاده کنید و حتی با داشتن یک فلزیاب جداگانه و دادن آن به صاحب ملک برای کاوش همراه شما میتوانید شانس موفقیت خود را در کسب اجازه افزایش دهید.

4 – محل با ارزش را دوباره کاوش کنید

اگر محل کاوش شده ای را میشناسید که قبلا در آنجا گنج پیدا شده به آنجا رفته و دوباره محل را مورد کاوش قرار دهید. همیشه امکان وجود گنج های بیشتری در یک محل وجود دارد. تغییر تنظیمات عمق و حساسیت در فلزیاب ممکن است به شما کمک کند تا یافته‌های بیشتری را پیدا کنید.

5 – محل کاوش خود را تمیز کنید

همیشه به یاد داشته باشید که محل کاوش را پس از اتمام کار تمیز کنید. یک کاوشگر با اخلاق و حرفه ای همیشه پس از اتمام عملیات کاوش محل مورد نظر را تمیز کرده و به شکل اولیه خود باز می گرداند.

6 – بعد از باران کاوش کنید!

همیشه بعد از باران سعی کنید در حالی که زمین هنوز خیس است بیرون بروید و جستجو کنید. این به دو جهت به کاوشگر کمک می کند. اول، حفاری در خاک مرطوب بسیار آسان تر از خاک سخت و خشک است. و دوم، زمین مرطوب رسانایی بهتری را فراهم می کند، بنابراین ممکن است بتوانید اهدافی را که در عمق بیشتری مدفون شده اند را شناسایی کنید.

7 – تمرین تمرین تمرین

توجه داشته باشید که که بدون تمرین در هیچ کاری نمی توان پیشرفت کرد. روزانه چند ساعت را با دستگاه فلزیاب خود به تمرین بپردازید و با پنهان کردن اهداف در عمق های متفاوت از خاک و سپس پیدا کردن آنها در استفاده از دستگاه خود کسب تجربه کنید. مطمئن باشید که این ساعت های طولانی تمرین در لحظات حساس کاوش به کمک شما می آیند. شاید بتوان این نکته را مهمترین مورد در راهنمای دفینه یابی دانست.

8 – تنظیمات فلزیاب خود را کاملا بلد باشید

دانستن نحوه کار با فلزیاب و همچنین تنظیمات مربوط به آن به مانند دانستن نحوه رانندگی با خودرو است. توجه داشته باشید که فلزیاب برای کار در خاک های مختلف و همچنین محیط های کاوش مختلف نیاز به تنظیمات متفاوت دارد. شما نمی توانید با تنظیمات مربوط به ساحل در محیط کوهستانی کاوش کنید پس دفترچه راهنمای مربوط به دستگاه خود را کاملاً مطالعه کرده و مطمئن شوید که به آن تسلط کافی دارید. نحوه انجام تنظیمات فلزیاب را در این پست میتواند مطالعه کنید.

9 – زمین شناس باشید!

دانستن دانش حداقلی از زمین شناسی به شما کمک می کند تا جنس خاک را به درستی تشخیص داده و بتوانید تنظیمات فلزیاب خود را متناسب با آن تغییر دهید. همچنین دانستن جنس خاک منطقه می تواند به شما یک دیدن نسبتاً واضح بدهد که آیا امکان دفینه گذاری در آن منطقه وجود دارد یا خیر. پست لایه های خاک روی دفینه میتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

10 – از هدفون های با کیفیت استفاده کنید

استفاده از هدفون تجربه کاوش شما را لذت بخش میکند. با استفاده از هدفون به راحتی می توانید سیگنال های ضعیف را شنیده راندمان کار خود را افزایش دهید. استفاده از آنها در حین کاوش شما را از باد، ترافیک، مکالمات و سایر صداها دور می کند و از شنیده شدن هشدار های فلزیاب شما توسط دیگران نیز جلوگیری به عمل می آورد.

11- انرژی جسمی و ذهنی

یکی از نکاتی که همواره در راهنمای دفینه یابی به آن تاکید داریم این است که اگر یک کاوشگر مشتاق هستید، می‌دانید که معمولاً در ابتدای یک عملیات کاوش است که بهترین احساس را دارید، بیشترین انرژی را دارید و در بهترین حالت خود هستید. وقتی تمام روز بیرون بودید، جستجو می‌کردید، راه می‌رفتید و حفاری می‌کردید، خسته می‌شوید. ممکن است از هشدارها عبور کنید و فکر کنید که احتمالاً ارزش حفاری را ندارند، و ممکن است به چرخاندن فلزیاب خود با دقت و روش استاندارد توجه نکنید. وقتی ذهن و بدن شما شاداب باشد، تمرکز شما بهتر می شود پس در هنگام بی حوصلگی و خستگی به کاوش نپردازید.

12 – کویل جست و جوی فلزیاب را به روش استاندارد حرکت دهید

همیشه فلزیاب را دو فوت جلوتر از خود حرکت دهید و سعی کنید در یک خط مستقیم حرکت کنید این باعث میشود تا یک ناحیه را دوبار اسکن نکنید. همیشه لوپ فلزیاب را کمتر از ۱۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله بدهید.نکته ای که بسیار مهم است این است که سر کویل فلزیاب را موازی با سطح زمین حرکت دهید و از دور کردن سر جستجوگر به مقدار زیاد از سطح زمین پرهیز کنید. همانطور که می دانید رابطه مستقیمی بین نوع و جنس هدفی که به دنبال آن هستید ، منطقه کاوش و سایز هدف مورد نظر وجود دارد و شما باید سرعت حرکت خود را متناسب با این سه گزینه تعیین کنید و اگر به دنبال اهداف کوچک هستید سعی کنید تا سرعت خود را کاهش داده و به کوچکترین و ضعیف ترین سیگنال های دریافتی نیز توجه کنید. پست نحوه صحیح نقطه زنی با فلزیاب میتواند شما را در این امر یاری دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش