اسکن ماهواره ای گنج

اسکن ماهواره ای گنج

اسکن ماهواره ای گنج از شایعه تا واقعیت

متاسفانه در دنیای وب فارسی بسیاری از سایت ها اقدام به پخش تبلیغات دروغین تحت عنوان اسکن ماهواره ای گنج و یا نرم افزار گنج یاب ماهواره ای و امثال آن می کنند. هزینه برنامه های فضایی کشورها سالیانه میلیاردها دلار براورد میشود و هر ماهواره برای اهداف خاصی طراحی میشود و فقط سازمان های بسیار خاصی قابلیت دریافت اطلاعات ارسالی از آنها را دارند. تا به حال هیچ ماهواره ای برای پیدا کردن گنج و دفینه طراحی نشده است که شما با نصب یک برنامه بر روی گوشی خود از محل گنج های مدفون آگاه شوید. اگر چنین چیزی وجود داشت چرا باید به رایگان در اختیار همگان قرار بگیرد؟

تا امروز هیچ دستگاه گنج یابی ساخته نشده است که بتواند به ماهواره متصل شود و تمامی تبلیغات پیرامون این موضوع کلاهبرداری بوده و واقعیت ندارد. تمامی برنامه هایی که با عناوین فریبنده همچون نرم افزار گنج یاب ماهواره ای ناسا ، برنامه دفینه یاب موبایل ، ردیابی طلا با موبایل ، ردیاب موبایل و … به فروش می روند فقط تبلیغات زرد و کلاهبرداری است. تحت هیچ شرایطی نمی توان سنسورها و بردهای الکترونیکی بزرگ و گران قیمت را در دستگاه موبایل جا داد. هریک از برخی از این سنسورها بیش از چند هزار دلار قیمت دارند و قابلیت کار گذاشته شدن در موبایل را ندارند.

درست است که برخی از دستگاه های گنج یاب به اندازه موبایل طراحی شده اند ولی به هیچ عنوان قابلیت و کارکرد موبایل را نداشته و فقط به عنوان دستگاه گنج یاب کاربرد دارند.برای عملکرد درست یک برنامه به سخت افزار متناسب با آن نیاز است. برخی از گوشی های موبایل دارای سنسور مغناطیس سنج بوده و می توانند فلزات را در فاصله ی 1 تا 3 سانتی متری از دستگاه موبایل تشخیص دهند در حالی که عمق دفینه های ایران معمولاً بالای ۳ متر بوده و برای پیدا کردن آنها به دستگاه هایی نیاز است که دارای حجم بسیار زیادی بوده و در یک موبایل چند صد گرمی جا نمی شوند و اسکن ماهواره ای گنج چیزی جز یک کلاهبرداری نیست.

اگرچه از تحلیل و بررسی عکس های ماهواره ای برای پیدا کردن سایت های باستانی و آثار به جا مانده از تمدن های مختلف در محیط های خاص استفاده میشود و حتی با برخی از بررسی های علمی و آنالیز داده های به دست آمده میتوانند برای پیدا کردن معادن مختلف نیز استفاده شوند اما هیچگاه برای پیدا کردن گنج و دفینه از آنها استفاده نشده است. متاسفانه در موارد بسیاری مشاهده شده است که افراد شیاد و کلاهبردار برای نشان دادن ورودی مقبره و … با ادعای استفاده از اسکن ماهواره ای گنج از کاوشگران بی اطلاع مبالغ بسیار سنگینی را کلاهبرداری کرده اند. در مواردی هم دیده شده است که این کلاهبرداران یک فلزیاب جعلی که از سیستم گوگل مپ استفاده می کند را ساخته که فقط یکسری تصاویر رنگی را بر روی نقشه های گوگل قرار می دهد و به کاربر نشان می دهد که هیچ گونه معنا و مفهومی نداشته و کاربردی ندارند.

 

 

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • Avatar
    قاسم
    2023-08-21 11:54

    درود بر شما.تمام واقعیت همین بود که شما در این چند سطر مطلب فرمودید.درود به شرفتان.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با واحد فروش